martie 31, 2019

Cum ne distram in week-end

Posted in Neincluse într-o categorie la 5:35 pm de adria74

Buna. Astazi am sa va prezint jocuri de societate. Este o proba in cadrul concursului Spring SuperBlog 2019.

Fie că le zici board games sau jocuri de societate, acestea sunt cu siguranță unul dintre cele mai plăcute moduri de a-ți petrece  timpul liber cu prietenii sau cu familia.

Voi cum va distrati?

Noi ne intalnim acasa sau in cafenele unde putem juca aceste board games.

Jucam jocuri de carti, compunem puzzle-uri sau jucam Scrabble.

Acum am descoperit oxygame.

Au o multime de jocuri antrenante, din care am sa va prezint doua.

Voi enumera doar cateva, lista fiind cuprinzatoare.

Werewolves, Port Royal, Axio, Set, Civilization, Carcassonne, Othello, Junggle, Stone Age, Brains, NMBR 9, Ligretto, Qwirkle.

Sa vorbim despre Ligretto. Iata regulile.

Toţi jucătorii acţionează simultan. E nevoie de o capacitate de reacţie cât mai bună cu putinţă. Cine este cel mai rapid şi reuşeşte să-şi epuizeze primul teancul lui de Ligretto şi să se debaraseze de cât mai multe cărţi cu putinţă, are şanse bune să obţină la sfârşit cele mai multe puncte şi să câştige partida.

Mai întâi, grupaţi cărţile după culorile diferite de pe spatele lor (faţa cu inscripţia „Ligretto”). Fiecare jucător îşi preia propriul set de cărţi în culoarea pe care şi-a ales-o, apoi îl amestecă temeinic. Fiecare jucător depune acum, în faţa lui, pe masă, cărţi din setul propriu, cu feţele cu cifre întoarse în sus. Numărul cărţilor expuse variază în funcţie de numărul jucătorilor: – pentru 2 jucători: 5 cărţi, – pentru 3 jucători: 4 cărţi, – pentru 4 jucători: 3 cărţi. Aceste cărţi vor fi denumite de-acum încolo rând 1 . Pe lângă aceste cărţi, fiecare jucător trebuie să depună într-un teanc 10 cărţi întoarse cu faţa cu cifre în sus. Acesta va fi teancul Ligretto 2 . Restul cărţilor va fi ţinut în mână de către jucători drept teanc acoperit 3.

Sunt 160 de cărţi (4 seturi de cărţi a câte 40 de cărţi – câte un set pentru fiecare dintre cei 4 jucători).

Incepeţi după semnalul „Start”! Toţi jucătorii încearcă simultan să scape cât mai repede cu putinţă de cărţile lor expuse. Cărţile vor fi depuse cu faţa în sus în mijlocul mesei urmând regulile de mai jos: – cărţile cu numărul 1 pot fi depuse oricând în  mijlocul mesei şi reprezintă cărţile de pornire pentru orice teanc; – celelalte cărţi pot fi depuse numai în cazul în care cartea nouă are aceeaşi culoare cu cea a teancului şi dacă arată un număr cu unu mai mare decât numărul de pe cartea pe care urmează a fi depusă. Adică peste un 1 albastru se poate depune numai un 2 albastru. Nicio altă carte! Peste un 2 albastru se poate depune numai un 3 albastru etc. Toţi jucătorii joacă simultan, de aceea este foarte important să acţionaţi rapid, fiindcă dacă unul dintre jucători a depus deja o carte cu un 2 albastru, un alt jucător care avea şi el intenţia să depună o asemenea carte, va trebui să aştepte până când cineva aşează din nou un 1 albastru pe masă; – toți jucătorii pot să depună cărți în oricare dintre teancurile de pe mijlocul mesei, indiferent de cine a depus prima carte în teanc; – din fiecare culoare pot exista simultan mai multe teancuri de cărţi. Cine nu mai poate juca în continuare cu cărţile din rândul său, trebuie să răsfoiască cât se poate de repede cărţile pe care le ţine în mână. Pentru aceasta, jucătorul va întoarce întotdeauna câte 3 cărţi dintr-o  dată şi le va depune pe masă în faţa lui, suprapuse şi întoarse cu faţa în sus. Astfel, se formează un teanc de depunere propriu. Dacă se potriveşte cartea superioară din acest teanc, atunci jucătorul poate să o depună cât mai repede în mijlocul mesei! Dacă după ridicarea acestei cărţi a descoperit o nouă carte care se potriveşte, o poate depune şi pe aceasta pe un teanc etc. Dacă jucătorul n-a găsit nicio carte potrivită, trebuie să descopere repede următoarele 3 cărţi. După ce a epuizat teancul din mână, jucătorul îşi adună teancul de depunere, îl amestecă repede, apoi răsfoieşte din nou.

Cine reuşeşte să-şi depună ultima carte din teancul de Ligretto, strigă „Ligretto!” şi jocul se termină instantaneu.

Se poate juca cu 12 jucatori daca jucati cu 3 cutii.

Si acum despre Qwirkle.

Are 108 piese de joc si un saculet.

Jucătorii formează și extind rânduri de aceeași culoare sau de aceeași formă; scopul este de a obţine cele mai multe puncte.

Fiecare jucător trage pe nevăzute 6 piese de joc și le poziţionează vertical în faţa lui, astfel încât ceilalţi jucători să nu vadă faţa pieselor de joc.

Jucătorul care are cele mai multe piese corespunzătoare, le depune într-un rând în mijlocul mesei. Dacă mai mulţi jucători au același număr de piese corespunzătoare, începe cel mai tânăr jucător. Apoi jocul continuă în sensul acelor de ceasornic.

După ce jucătorul își încheie turul, trebuie calculate și notate punctele pe care le-a obţinut. Cine formează sau completează un rând, obţine câte un punct pentru fiecare piesă din acel rând, deci și pentru piesele care au existat deja în acel rând. Dacă o piesă aparţine de două rânduri, valorează 2 puncte. Cine reușește să completeze un rând de 6 piese, formează un Qwirkle și obţine 6 puncte suplimentare pentru acest rând.

Când săculeţul s-a golit, jucătorii nu mai pot trage alte piese pentru completarea pieselor lor. Vor atașa totuși piese, până când unul dintre jucători își atașează și ultima piesă. În momentul acesta se încheie jocul. Acest jucător obţine suplimentar un bonus de 6 puncte pentru încheierea jocului. Câștigător este jucătorul care a acumulat cele mai multe puncte.

Cubul Rubik il cunoasteti cu siguranta. Stiati ca a fost inventat in 1974 de catre un profesor ungur, pentru a-si ajuta studentii sa inteleaga problemele tridimensionale.

Este un joc de antrenare a mintii. Cel mai frecvent intalnit este cubul Rubik 3×3. Incercati sa il rezolvati folosindu-va imaginatia. Puteti trage cu ochiul si la solutia propusa de fabricant.

Puteti incerca sa il rezolvati cu viteza luminii.

Exista chiar si un campionat organizat o data la doi ani de World Cube Association. In 2017 a fost organizat la Paris , castigatorul fiind americanul Max Park.

Gasiti Oxygame in social media. Au cont de facebook si de YouTube de unde va puteti inspira.

Si ei organizeaza campionate, asa incat, pe langa cercul vostru de prieteni, puteti face si va puteti intrece cu noi cunostinte.

Distractie maxima!

ca030c984dbc608cf77c805445e184467f688bc7-ligretto-game-box

f0feec99092dd576e441a08a214e8402a4180e7a-qwirkle-game-box

Un comentariu »

  1. […] Cum ne distram in week-end […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: